BAYARAN PEMBEKAL

 
1. Menguruskan pembayaran melalui Sistem Al-Maaliyah seperti :

    a. Bayaran menggunakan Pesanan Rasmi/Agreement :          

  • Bayaran Sewa : Kediaman Pelajar, Bagunan FPSK/Fpg, Pengangkutan Bas, Sewa mesin   

        fotostat setiap jabatan/bahagian/unit.

    b. Bayaran tanpa menggunakan Pesanan Rasmi

  • Bayaran Bil-Bil Utiliti : Bil Elektrik, Air - kampus tetap, kampus pandan, kolej kediaman, stadium tertutup, Bil internet, Bil Astro, Bil telefon : bil kampus tetap, kampus pandan, bil celcom kakitangan yang layak, bil kolej kediaman.

  • Bayaran Kad Indent : Smartpay(Petronas & Shell).             

  • Bayaran Kad Koporat.

  • Bayaran touch n go : Pegawai kanan universiti, Pemandu unit kenderaan, Pemandu Pengurusan tertinggi.                       

2. Menyediakan laporan bil-bil tertungak kepada KPT setiap 2 minggu dan menghantar laporan tersebut melalui emel kepada pihak KPT. Laporan ini dijana dalam tempoh 2 hari bekerja selepas 15hb & 30hb pada setiap bulan 

3. Pengurusan Panjar Wang Runcit

  • Membuat bayaran dan rekupan panjar wang runcit kepada jabatan yang layak.

  • Memastikan pemeriksaan panjar wang runcit dibuat pada setiap hujung tahun.

  • Memastikan penggunaan panjar wang runcit adalah untuk tujuan yang telah ditetapkan.

 

4. Pengurusan Bayaran Kewangan Kakitangan

  • Mengurus Bayaran Elaun Tuntutan Perjalanan Dalam dan Luar Negara.
  • Menguruskan Bayaran Pendahuluan Diri Perjalanan dan Pelbagai.
  • Menguruskan Permohonan Pinjaman Kenderaan dan Komputer Kakitangan.
  • Menguruskan Surat Tawaran dan Kontrak Perjanjian Pinjaman Kenderaan dan Komputer Kakitangan.
  • Menguruskan Jadual Potongan Bulanan Pinjaman Kenderaan dan Komputer Kakitangan.
  • Menguruskan Fail Individu Pinjaman Kenderaan dan Komputer Kakitangan.
  • Menguruskan Bayaran Tuntutan Rawatan Perubatan dan Pergigian Kakitangan.
  • Menguruskan Bayaran Kemudahan Alat Komunikasi Mudah Alih.
  • Menguruskan Bayaran Elaun Perpindahan dan Elaun Pertukaran Stesen.
  • Menguruskan Bayaran Tuntutan Elaun Pakaian Panas.
  • Menguruskan Bayaran Tuntutan Bayaran Panggilan Telefon.
  • Menguruskan Bayaran Saguhati Penceramah, Fasilitator, Penggubal dan Pemeriksa Soalan Peperiksaan Perkhidmatan dan PTK dan Penilai Program.
  • Menguruskan Pemantauan Penghutang Kakitangan.
  • Menguruskan Bayaran Pelbagai Tuntutan Kakitangan (Kecuali Gaji dan SLAB).
  • Mengeluarkan Inbois Tuntutan Pelbagai Kepada Kakitangan (Selain Gaji dan SLAB).

 

 Jabatan Bendahari
Universiti Sains Islam Malaysia, Bandar Baru Nilai, 71800, Nilai, Negeri Sembilan, MALAYSIA
Tel: +606-798 8201/8265, Faks: +606-798 4823/6011, Emel: Alamat e-mel ini dilindungi daripada spambots. Anda perlukan JavaScript diaktifkan untuk memaparkannya.